Digital læring handler ikke om å flytte fysiske klasseromskurs til digital plattform. Det er så utrolig mye mer enn det.

Når du utvikler digitale læringsløsninger handler det om læringsdesign som engasjerer deltakerne og skaper meningsfulle læringsopplevelser.

Mest av alt handler det om å være kreativ og skape en god sammensetning av ulike læringsmetoder, såkalt blended læring.

Tusen takk til Camilla E. Dahlin og Marianne Aamodt for strålende presentasjon av introduksjonsprogrammet til Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon, med gode og verdifulle tips til digitalt læringsdesign.

Visste du at det er krav til Universell Utforming når man utvikler digitale læremidler i offentlig sektor? Dette er superviktig for at læringen skal være tilgjengelig for alle, også for de som har nedsatt funksjonsevne og trenger hjelpemidler.

Noe å tenke på for alle som jobber med digital læring. Sjekk ut podcast om Universell utforming her:

Er ikke løsningen din universelt utformet i 2022, ligger du bakpå | Tilsynet for universell utforming av ikt (uutilsynet.no)

Klikk på uubloggen for å høre podcasten med Ronny Brede Aase.

Siste nettverksmøter fra HR-nettverket

Digital læring

Digital læring handler ikke om å flytte fysiske klasseromskurs til digital plattform. Det er så utrolig mye mer enn det.

En klassisk fallgruve

En klassisk fallgruve i digitaliseringsprosesser er at vi undervurderer behovet for systematisk arbeid med endringsledelse.

Bygge tillit i organisasjoner – hva handler det egentlig om?

Onsdag 20. april var det tillit som sto på agendaen da Katrine Bekkevold presenterte for HR-nettverket.